Support 22 51 56 75 [email protected]
animert bilde av telefon med tekstboble plassert ved siden av tekst med informasjon om Aperias telefoniløsning for IP-telefoni med sentralbord

PAL – Phone Assistant Lookup

Komplett telefonitjeneste med sentralbordløsning for primærhelsetjenesten

Integrasjon i sentralbordet med ledende systemer som CGM, Infodoc Plenario, Opus Dental og SystemX

PAL funksjonalitet for sentralbord og brukere

PAL er perfekt for klinikker av alle størrelser med et ønske om en bedre telefoniløsning
som gir deg god oversikt og et mer effektivt sentralbord.

funksjoner
Talemeldinger tilpasset den enkelte klinikk som klinikken enkelt kan endre selv
Kø med tastevalg og køposisjon
Selvadministrasjon for endring av navn, passord, mobilintegrasjon etc.
Støtte for IP-telefoner (Avaya og 3dje-part)
Hjemmekontor som integrert del av firmaets telefoniløsning (Mobil og VPN)
Integrasjon av telefoni og EPJ system for automatisk oppslag på pasient i EPJ
Køvisning og status på alle brukere for sentralbordet
Softphone for PC og Mac
Avansert mobilintegrasjon (hjemmekontor) med øyeblikksmeldinger, voicemail og administrasjon av konferansesamtaler
Statistikk og rapporter med bl.a. ventetid i kø
WEB-applikasjon for å styre telefonen fra PC’en
Mulighet for taleinnspilling (opsjon)

PAL leveres lokalt, eller i skyen hos en av våre partnere. Lokalt leveres tjenesten enten på Aperia plattform eller på plattform holdt av kunden selv

IP-telefoni (IPT) er framtidens telefonteknologi og tar over for ISDN, som Telenor er i ferd med å fase ut. I tillegg til å være langt rimeligere enn ISDN er IPT også mer fleksibelt og kan gå over samme linje som annen internettrafikk. IPT er heller ikke bundet av de teknologiske begrensningene til ISDN, og muliggjør både video og lyd med svært høy kvalitet

Aperia har valgt Phonect som IPT-leverandør, les mer om priser og abonnement her http://phonect.no/losninger/ip-telefon/

Aperia støtter i tillegg telefonabonnement fra både Telenor og Telia dersom klinikken er bundet av avtaler som krever dette

Åpent Internett og tilstrekkelig kapasitet er en forutsetning for å kunne benytte IPT. Har man en fiberlinje kan denne ofte benyttes til både Helsenett og åpent Internett. Benytter man kobberlinje må man som hovedregel ha separate linjer for Helsenett og IPT

Aperia er behjelpelig med å finne det alternativet som passer best for den enkelte klinikk

Drift og support er tilgjengelig hverdager 08-16 på telefon, epost og web. Hjelp til selvhjelp er en del av tjenesten

Ofte Stilte Spørsmål

Hva er forutsetningene for PAL?

Tjenesten krever tilkobling til Norsk Helsenett, samt tilkobling til linje med åpent internett med tilstrekkelig kapasitet. I praksis vil dette si en hvilken som helst fiberlinje eller separate kobberlinjer for SHDSL/VDSL. Ønsker en fasttelefoner på pulten kreves det minimum CAT5 nettverkstilkobling for dette på hvert kontor. Soft phone (PC-telefon) for sentralbord og brukere krever ingen slik tilkobling

Er det bindingstid?
Det er kun 12 måneders bindingstid. Deretter 6 måneders løpende oppsigelsestid
Hva koster det?

Tjenesten er priset pr bruker pr måned. Pris avhenger av antall brukere og hvilken funksjonalitet sentralbord og den enkelte bruker ønsker. 

For tilbud kontakt oss via kontaktskjema

Drift og support?

Sentralbord og support er tilgjengelig hverdager 08-16 på telefon, epost og web. Systemdrift og brukerstøtte er inkludert i tjenesten.

Kan tjenesten leveres over Norsk Helsenett?
Tjenesten er basert på Norsk Helsenett og åpent internett. Kontakt oss for ytterligere informasjon